torsdag 27 mars 2008

Ikea besok

Pasken ar over, lika sa fallas!!! Lite ljudfilmer kommer inom kort upp har eller pa mina foton. Langledigheten spenderades med diverse utflykter till vanner efter medelhavskusten. Borjade med att vara hemma och se den sprakande avslutningen av fallas och sedan avresa norrut till Reus for att besoka vanner till sambon. Trevligt, men fick lite astma och allergi besvar da dom hade hund, hade inte riktigt rakna med det. Men vi hade himla trevligt och gick promenader, fick se nagra nya platser som definitivt var varda besok. Tillbaka i Valencia fredag kvall och lordan kom jag pa att det ju faktiskt inte ar helgdag i Murcia och vi ska ju ha besok under nastan hela april, sa den dar divanen skulle ju vara bra att ha. For att overtyga mannen om att det fakiskt kan vara vart ett besok pa IKEA pa mandan, men for att ytterligare overtyga honom sa la jag till med att vi ju faktiskt kunde aka redan nu till Vera o halsa pa vannerna dar nere, det ar ju bara 10 extra mil (20 fram o tbx) sa det gick hem! Sa in i bilen igen och denna gang soder over. Aven dar himla lugnt, lorda kvall var vi alla bortbjudna till nagra vanner till vara vanner, hela familjen uruguayaner mitt ute i obygden men tyvarr allt for blasigt for att kunna grilla ute men det blev himla mysigt i alla fall. Sondagen spenderades bredvid poolen i solstol eller hangmatta, dock med det mesta av kladerna pa, for det var kalla vindar men lite solbranna lyckades fastna pa underbenen och armarna, och naturligtvis nasan!!! Som alltid verkar vara rod, antingen for mycke sol (trots 50 i solskyddsfaktor) eller for kallt... vad gora?

Mandag antligen IKEA... jiha... not... en resa som normalt tar 1 timme (fran Vera till Murcia) tog 2 timmar och 15 min, och pa IKEA kan vi vill saga som sa att vi var inte ensamma om ideen!!! Restaurang kon ringlade langt i butiken, sa det fick bli nagra korvar i kiosken utanfor kassorna. Men inhandlingen avklarades pa max 30 min, vi visste vad vi skulle ha! Dock hade jag ju garna travat runt o kollat in lite nyheter, kikat om d kanske fanns nagra utemobler till var balkong, men med alla manniskor kandes det inte helt ok... Vad kopte vi, jo en divan/extra sang. Tre paket, varav det storsta var 2 m langt... och vi har en inte allt for stor bil... sa vi hade lite problem att fa in paketen men med lite pusslande lyckades det, dock fick passageraren vilket i detta fall blev lilla jag, sitta illa pa vagen hem!!! Men hem kom vi och jag lever trots lite stel nacke!

Sa i tisdags var det monteringsdags! Vi burkar ha koll pa monteringar och vara hyfsat effektiva, och denna gang hade vara vanner i Vera pastatt att vi inte fixade det pa mindre an 3 timmar!!! No way!!! Vi ar ju kanon pa IKEA saker, vi fixar detta pa en timme! Sagt och gjort, vadet var ett faktum. Om vi fixar ihop divanen pa en timme far dom fixa en treratters midda till oss och viceversa. Allt redo, verktyg, plast och motivation! Redy, steady... goooo.... inte kolla klockan hade vi bestamt. Vi korde hart och effektivt, men tyvarr tittade sambon pa klockan nar det gatt 1 timme och 1 minut... vadet var kort och takten avtog... sa nja vi fick ihop hela alltet pa 2,10... hade nog kunna bli snabbare om vi inte redan visste att vi forlorat... Men som sambon sa, kanns som vi vann anda for middan blir pa oss och hos oss, hihi sa vi behover inte aka nan stans! Helt ok! Vi far val se nar det blir! Sa kul kan man han en kvall, men tavling i att satta ihop ikea mobler, dags att skaffa annan hobby tror jag... hahaha
Detta lilla aventyr straffar sig fortfarande, jag har san traningsvark i lar och rumpa, av att ha suttit 2 timmar pa huk, till och med en vattblasa mitt i handen av allt skruvande!!! dags att battra pa motionen!

Inga kommentarer: