tisdag 18 mars 2008

Havet e mitt nya liv!!!

Igar hade vi lite teambuilding pa jobbet, vi ar ju sa fa men anda! Vi har haft besokare under helgen som har tranat i SM40 batar, sa da passade vi pa att anvanda en av batarna sa vi landkrabbor har pa admin ocksa far lara oss att segla! Sa kl 14 igar var det off the dock! Alla redo i adekvata klader, hittade nagra goretex brallor som var lite for stora men dom dog, det var inte riktigt shorts vader for min del, dels pga orakade ben samt att det kandes lite kyligt i luften och jag har gjort misstaget tidigare att ha shorts pa mig ute pa havet och dar blaser det svinigt kallt... Men igar var det perfekt vader! Solen sken och det var precis lagom bris for nagra nyborjare som vi. Totalt var vi 5 st pa baten, jag borjade med att skota storseglet, men efter att vi kommit ur kanalen ut pa oppet hav fick jag ta over rodret! Himla himla roligt!!! Det tog ett tag innan jag fick riktig klam pa det hela men till slut sa! Vi kryssade genom vinden upp och ner, fram och upp med spinnackern och kryssade (heter sakert inte kryssa nar man anvander spinnackern men jag hittar inte den svenska termen, sorry alla seglare som laser detta) aven med den! Inte manga batar ute pa havet, sa det var lugnt och stilla. Det var vi och bmw's katamaraner som var dar ute, that's it! Jag styrde baten i princip hela tiden ute pa havet genom alla kryssar och jibbar och nastan anda in till bryggan nar vi val kryssat oss genom kanalen ner till oss. Nar vi borjade narma oss lamnade jag over till var mer erfarne ledare for dagen som fick ta oss till bryggan och lagga till!

Sa, nu har jag man ju fatt blodad tand och vill mer!!! Vad ska jag gora?? Nan som har en segelbat och lana ut som man kan trana i? Som tur var horde jag att batarna (SM40'na) ska i vattnet igen nan gang i mitten av april for ytterligare traningar sa vi kanske kan gora en favorit i repris da! ;) Tror alla som var med tyckte det var roligt och alla hade sina sysslor att skota! Teambuildingen avslutades med ol (vin for mig) pa en bar i narheten, kanon eftermiddag! Sa skulle alla eftermiddagar vara!

Idag ar sista dagen pa jobbet pa en vecka, ska bli skont men vi har fortfarande inte bestamt oss for vad vi ska gora, men det blir nog Frankrike om jag kanner min sambo ratt. Jag skulle helst vilja vara hemma o bara vara, laga en stor paskmidda for vanner och bekanta och njuta av solen. Dom sa att det skulle bli samre vader denna vecka, men hittills har jag inte sett nat av det. Idag skiner solen och det ar helt otroligt underbart att vara ute. Har noll lust att sitta har och ha inget att gora.

Det marks att det ar fallas och paskvecka, for stan ar redan tom pa valencianer, mindre trafik och mindre folk generellt, dock inte mitt inne i stan dar allt fallas firande gar av stapeln.

Om det inte blir mer skrivande innan pask, passar jag harmed pa att onska alla mina lasare en riktigt GLAD PASK!!! at manga chokladagg, aven nagra for mig!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

glad påsk på dig kusin och är inte ett dugg avundsjuk på dig som glasar i solen och seglar ute på öppna havet. Så blodad tand nu för segling kanske du kan lära mig sen när jag kommer ner till dig vilket jag hoppas att komma snart. Här är det snö nu, inte en gnutta snö här i gbg på hela vintern och igår när man vakna så var det vitt och ligger kvar idag med. Jagsom trodde våren var här snyft. Ha det så bra i påsk. massa kramar lillkusin

Anonym sa...

Glad Påsk
Kram Ullis