tisdag 11 mars 2008

Tack skatteverket!

Jag har fatt beslut fran skatteverket att de tillater mig att utvandra och darmed avforas fran folkbokforingen! Det var ju snallt, vad hade jag gjort om de inte hade godkant min utflyttning?? Sa numer ar jag utlandssvensk som sa manga andra. Spannande men samtidigt laskigt!

Igar hittade brevet fran svedala hem till min nya adress, sa koll pa mig har dom ju anda. Idag kontaktade var personalansvarige mig och behovde en kopia pa mitt spanska id-kort da dom pa spanska motsvarigheten till skatteverket inte kanner mig!! Det racker inte med att dom har mitt spanska idnummer och socialforsakringsnummer (som man behover for att fa jobba och ratt till sjukvard) de behover aven en kopia pa id-kortet, forklaringen var att som sagt att "dom kanner inte mig". Hur hade dom tankt lara kanna mig?? Jag har endast jobbat i Spanien under 2007, vilket ocksa ar det aret som dom nu ska gora nan deklartionssammanstallning om jag forstatt saken ratt. I Sverige kan vi tycka att vi ar ett papperssamhalle, men har ska dom ha papperskopia pa varenda person som nagon gang ska deklarera skatt?!?! Fattar ni va papper det blir??? Spanien har ju anda en befolkning pa over 45 miljoner personer!!!

Annu ett av alla dessa oforstaliga saker i detta land full av varme och sol! Idag kan det bli upp till 24 grader varmt! ;)

Inga kommentarer: