söndag 16 mars 2008

Välkommen till fyrverkeriernas och smällarnas huvudstad!

Efter en eftermiddag i centrum har det blivit lite foton och filmer som hittas här! Ovan, typiska falleras, tjejer/kvinnor i traditionell klädsel. Nedan ett simsurr av olika falleras med deras egen lilla orkester och alla på samma ställe!!

Fest stämning kan man lugnt säga att det är och hjärtsjuka rekommenderas ej att besöka Valencia under fallas. Lördag natt somnade jag till ljudet av fyrverkerier, sambon som skulle försöka hålla sig vaken för att se F1 loppet kl 05.30 kom in och undrade om jag inte skulle komma upp å se fyrverkerierna, men jag var liite för trött för att orka. Ska försöka hålla mig vaken i kväll o vi kan gå ut o se dom istället. I morse vaknade jag dessutom till ljudet av smällare kl 9 och det var inte bara 5 minuters smällare, näe da dom höll på i 45 minuter!!! Går man på stan så smäller det precis där man inte är beredd på det! Allt från vuxna till små knattar på 3 år slänger smällare! Skrämmande! Tror jag måste spana in lokala nyheterna och se hur många som skadar sig under en fallas, för jag blir grymt förvånad att alla precis alla smäller smällare! Jag skulle inte vilja ha hund i den här stan under Fallas, inte heller småbarn då skulle jag nog dra någon annan stans.

Annars har helgen spenderas i hemmets lugna vrå bara tagit det lugnt, städat och fixat upp lite hyllor och tvättat. Och försökt bestämma vad vi ska hitta på till veckan då jag är ledig i en hel massa dagar, vi får se vad det bli, inget bestämt ännu.

Nu är det middagsdags och sen förbereda morgondagens utflykt till havs! Vi landkrabbor på basen ska ut och prova på hur det är på riktigt, att segla matchracing! Får se hur det går, ska nog be om en flytväst utifall att!! och kanske ett sjösjukepiller!

Inga kommentarer: