torsdag 3 april 2008

Varldsliga problem

Ja har man inget o bekymra sig over, inga problem pa jobbet eller nat sa blir banala saker ganska viktiga.

Dagens problem blev vad har man for skor till jeanskjol och t-shirt (overdel uniform)? Det var 19 grader vid 9-tiden sa byxor lockade ju inte direkt eftersom jag ocksa maste forsoka battra pa mina bleka o feta ben, dom kan ju fa lite sol! Grejen e att jag har haft kjol hela veckan och mina nya sneakers med lufthal i, valdigt skona men... har borjat notera att mina extra knolar varker lite pa kvallarna, kanske inte helt fotratta... sa mina fotratta gympisar lockade, men... hur snyggt ar det med gympisar me strumpor i (barfota gar inte, da blir det direkt skavsar) och kjol, med ett par blekfeta ben mellan??? Inte sa snyggt... Sa vad gora? Samma som tidigare i veckan trots lite onda ben och traningsvark och begynnande skavsar pa just extra knolarna (compeed ar min van!)... nja lockade inte, sa... det fick bli langbyxor, lite for tajta med en knapp borta och svarta!! Forsomrade med lite uppvikta ben sa det atminstone kanns och ser ut som highwater pants eller nat... Men gud sa mycke skonare det ar med kjol i ratt storlek!

Sa vad gora, kom fram till att jag maste byta ut min CAT sandaler, som for ovrigt nog varit med i 8 ar om jag minns ratt, som sambon tycker mer liknar herrsandaler, dom ar skona men lite for svettiga (gummisula) och inte heller helt fotratta. Har man problem med onda fotter och omma ben, behovs riktiga skor. Far leta om jag hittar nagra fotratta sandaler som ser lite mer kvinnliga ut och som inte skaver pa extra knolar eller halar. Var hittar man det nar det varken finns scholl eller ecco? Det aterstar att se!

For ovrigt ar det underbart vader, solen skiner och det ar minst 20-25 grader pa dagarna, dock sjunker det en del pa kvallarna, men helt ok for nu ar ju dagarna sa mycket langre! Solen ar ju uppe till minst efter 20!!!

Det andra stora problemet just nu ar att jag har fatt handlingsforbud hemifran!!! kul jul!! Enligt sambon och alla han kanner handlar jag alldeles for mycket saker till hemmet, vi har allt vi behover i vart hem och det ska tillaggas att det inte ar vart hem, for vi hyr ju bara! Vilket gor att vi en dag maste flytta och vad ska vi da gora med alla saker jag slapar hem fran Ikea??? Flytta med kanske?? Diskussionerna gar vilda for jag menar att bara for att vi hyr betyder ju inte det att man inte kan skapa ett varmt och ombonat hem. Visst kan jag forsta att det direkt inte ar nan mening att mala alla vaggar nar vi inte ager lyan, visst ligger det nat i det. Men, jag lagger ner alldeles for mycke pa att se till att det finns extra tacken, extra sang och andra saker i hemmet som gor att vi bor bra samt att om vi far besok (hela april ar uppbokat) sa finns det aven bekvamligheter for dom. Sa fran igar ska inget nytt inkopas till hemmet, for vi vet ju inte vad som hander framover. Jag kan ocksa forsta det resonemanget att tills jag vet hur lange jag har jobb och vi har nagon stabilitet framover, sa ar det val bra att spara utifall att! Jag ar inte helt oresonlig, men... jag kan inte forsta varfor man inte kan bo bra och mysigt o hemtrevligt fast man hyr! Aven om man ager nagot kan man fa for sig att flytta... sen att bekanta tycker att vi spenderar alldeles for mycket tid och pengar pa ikea, hallo... vi flyttade in i en tom lagenhet, lamnade allt vi hade i Madrid i just Madrid, fick lana ett par madrasser av min kollega vilket jag ar evigt tacksam for eftersom madrasserna fick vara sang, soffa och allt i allo! Alla bekanta har redan dubbla extra sangar, alla skap och forvaringsmobler med mera som de kan behova etc etc... men... dom ager ju sina lagenheter/hus... tankte inte pa det...

Sa nu gar diskussionerna vilda kring saker som vi tidigare hade bestamt att vi skulle inhandla... diskmaskin, balkongmobler och till min forfaran... ett hemgym!!! har ni hort nat sa forskrackligt!! Sambon vill ovillkorligen kopa ett hemgym sa han kan trana hemma... o man kan inte trana utan ett hemgym, typ hantlar och andra ovningar som inte inkluderar ett hemgym kanske kan funka, men nej det funkar inte. Sa, vi far val se om det blir nan diskmaskin och utemobler inom kort eller pa ett langre perspektiv, o helst skulle jag vilja saga over min doda kropp att ett hemgym kommer in, men kanner att det nog kommer anda, vill ju att han liksom jag satsar lite mer energi pa att ma bra, ata nyttigt och rora pa oss. Jag forsoker med de medel jag har, har ju faktiskt tillgang till ett hyfsat ok gym har pa jobbet, samt gar till och fran jobbet varje dag (2x25 min drygt). Och om ett gym far honom att borja trana och rora pa sig mer, och borja likna det forna jag han sager att han varit (handbollsspelare med ostra latinamerikas snabbaste hoger, typ for si sa dar en 15-20 ar sen da... enligt honom sjalv) sa far jag val ge med mig da, om han blir lycklig for det! Precis som han givit in i for mina ikea saker... ge och ta var det va i ett forhallande? =/

PS. Filmerna fran Fallas med lite dunder o brak, ligger under mina foton!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska inte äga mer än man kan bära med sig! (eller hur det nu var???)
Kram Lotta

Anonym sa...

Man kunde verkligen se din entusiasm i arbetet du skriver. Världen hoppas på ännu mer passionerade skribenter som du som inte är rädda för att säga hur de tror. Följ alltid ditt hjärta.