fredag 1 februari 2008

Lycklig for lite...

Vad man kan bli glad och lycklig for smasaker! Vi skaffade fler kabelkanaler hemma igar, det var mannen som ville ha fler, han ville ha lite history channel och mer discovery. Inte mig emot, mer traning i engelskan. Men vi fick aven andra bra kanaler som FOX, Cosmo och AXN, People & Art, sa nu kan jag antligen se lite gamla bekanta och nya serier, pa ORIGINAL sprak!!! Gu va jag saknat deras normala roster i OC, eller JAG, o lite gamla rolig Sex and the City!!! Wonderful!!!
Sa ni kan ju tanka er vad Karin gjorde efter jobbet igar, lag i soffan o spanade pa allt!! Underbart, nu kommer problemet bli att samsas om vad vi ska titta pa... :/ men det ska val losa sig, men tror ni inte att karln vill ha pa spanska sa fort han kommer hem?? Tur han jobbar sent, sa jag hinner se lite pa engelska innan jag maste byta till spanska. Jag hoppas innerligt att han inte kollar hela tiden pa spanska for da e hela ideen bortkastad med lite daglig traning i det engelska spraket.

Sa nu ser jag framemot att fa komma hem o inte gora nat vettigt mer an att ata chokladpraliner o ligga pa soffan o spana pa nat kul program! Nagra nya serier som nan kan upplysa om som jag missat? Typ weeds och nat me trad har jag hort ska va bra... ska spana om jag hittar dom! Sen kan jag kolla lite hederlig Extreme home makeover!!!

Sitter har o vantar pa att lunchen ska bli klar, e extremt hungrig som typ jamt i dessa dagar... Dagens kock har lite svart for att lasa tror jag, var nyss upp o kollade hur laget lag, och ja... koket var en forodelse som jamt nar denna tjej lagar mat. Hela koket upp o ner, byttor hit o dit och klag fram o tbx. Idag blir det lasagne. Jag har kopt vanliga lasagneplattor hit (som inte behover forkokas, for det finns en hel uppsjo av sana har), men tror ni inte hon kokat dom!!! Det star ju cooking 20 min sager hon... ja men innan star det... NO pre-cooking, just cook for 20 min! Hallo...

Ja ja, jag lar val fa vanta ett tag till... hoppas det smakar bra sen i alla fall! Ska nog gora en vego lasagne hemma i helgen, blev lite inspirerad i gar nar jag pratade me mor. Har ni markt va veckorna gar fort? Nu e januari slut, vart tog den manaden vagen? O har sitter jag fortfarande, snart ett halvar senare och vet inte riktigt vad som ska handa harnast... jo lite vet jag ju om framtiden ;) men inte jobbmassigt.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: