tisdag 19 februari 2008

Livet går vidare

Kroppen är en finurlig maskin, den ställer om sig efter dennes omständigheter. Först ställer den in sig på att vara gravid, man får för en gångs skull hyfsat fasta bröst och sen allt annat att höfter och allt ställer om sig. Nu ställer den om sig till att inte vara gravid och det första som märks är att brösten återgår till sin ursprungliga form lite löst hängande. Resten av kroppen verkar ta lite längre tid att ställa om sig, förhoppningsvis går det fort så jag kan komma i mina vanliga byxor inom kort.

Inte bara kroppen ställer in sig på en sak, även hjärnan, så vad ska jag nu fokusera på? Allt tid som ska fördrivas på jobbet surfandes, nu känns det ju helt fel att sitta o surfa på dom sidor jag gjort tidigare, vad ska jag nu ha för surfprojekt?

Många tankar flyger runt i huvet och små saker som dessa vad jag nu ska fokusera på är några av de tankar som upptar mest tid. Allt annat känns ok, det var inte mening jag har inte gjort något fel, det är inte mitt fel att det gick som det gick. Nu är det bara att fokusera på framtiden, men på vad? Har inget att se fram emot, inget roligt på jobbet, ingen resa nada...

Jag kommer över detta, kommer hitta ett projekt att fokusera på, något att lägga min energi på, det kanske kommer ta lite tid bara...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte vore allergisk så skulle jag föreslå att ni skaffar en hund... Nu är du ju det så jag måste tänka ett tag till. Kram!

Anonym sa...

Men du kan ju visst fortsätta surfa på bäbis & gravid- sidor och ha det som "projekt" - det är helt sannolikt att du om ett år sitter med en bäbis! Eller så kan du fokusera på att tex lära dig allt om spanska viner nu medan du kan provsmaka..