torsdag 14 februari 2008

Happy Valentines day!

For en gangs skull skiner inte solen i Valencia... Det ar gratt och mulet, precis som de flesta av dagarna jag spenderade i Stockholm, forutom igar som var helt underbart solig och skon! Men sa ar det val nar man val ska aka tillbaks sa blir det bra vader.
Flyttandet och fixandet har gatt bra, overforvantan! Ett stort tack till er som hjalpte till, ni vet vilka ni ar! Ni ar guldvarda!

Ryktet borjar val ga snart sa jag skriver val ner det har sa far vi se hur manga som laser och reagerar. Jag ska bli mamma! Kanns fortfarande helt otroligt overkligt, jo jag e redo (tror jag) men jag/vi har fortfarande ett antal manader pa oss att vanja oss vid tanken och stalla om oss! Beraknad nedkomst 30 augusti, pa blivande faderns fodelsedag! Men det kan ju bli tidigare eller senare, det vet man ju aldrig. Sambon vill val helst inte att det ska bli innan eller under formel 1 loppet men han kan inte riktigt styra over det, lika lite som jag kan. Jag mar bra, inga akommor eller illamaende, nada. Lite extra trott pa kvallarna ar val det enda. Har letat barnmorska har och varit pa tva stallen dar inget overtygar mig, har gar man da inte hos en barnmorska som hemma i svedala utan till en gynekolog som sen foljer dig under graviditeten och aven forloser. Och da ska man inte foda i augusti for da e alla gynekologer pa semester! Andra problemet, eller det ar val inget problem bara annorlunda, ar att ingen jag pratat med har rekommenderar att jag gar till den offentliga sjukvarden, och som tur ar sa har jag sjukforsakring via jobbet som tacker alla kostnader plus att om jag inte gar till en av forsakringsbolget rekommenderad lakare sa far jag tillbaka 90% av kostnaderna, och det kostar kan jag lova. Bara sjalva forlossningen har vi fatt offert pa och skulle det bli kejsarsnitt sa dom maste ta in en till lakare och narkosskoterska sa gar hela kalaset pa 6050€ och da ar inte sjukhusvistelsen med raknad! Det ar ju inte direkt vad man har pa banken for att bara slanga upp si sa dar... Sa vi letar vidare tills vi hittar nat som kanns bra och dar vi kan ha rad att lagga undan pengar, kostar det "bara" 1500€ sa kan man ju faktiskt lagga ut dom pengarna. Passade aven pa att besoka en barnmorska nar jag var hemma i Stockholm och ja... det ar ju lite annorlunda och kandes betydligt mycke tryggare. Men... nu bor jag ju inte langre dar sa det ar val bara att digga laget som man sager.

Sa till julen blir vi annu en Stahlbergare i slakten! ;)

Jobbfronten kanns oviktig for tillfallet, men dom vill ha mig kvar och jag fick forra veckan tva alternativ varav den ena var att starta eget och dom star for uppstartskostnaderna. Detta later valdigt lockande, jag har funderat och ska nog gora slag i saken att ta tag i mitt lilla privata projekt vid sidan om. Idag nar jag kom tillbaka till jobbet fick jag reda pa att min kollega ska sluta, hon far ga och gar redan imorron... Sen kom "lill"chefen och sa att vi maste losa min del ocksa, for han vill ju garna ha mig kvar och inte riskera att jag forsvinner ivag pa eget projekt har framover... hahaha klart han e orolig... men jag far val tajma i hop det hela med sambon och kora vid sidan om nu och till hosten nar han har gjort sitt med F1 sa kan han jobba me mitt projekt. ;) den ultimata losningen! Men det kanns ju kul att dom vill ha mig kvar har, dock... har jag inte meddelat den lilla nyheten for lillbossen an, tror dock att storbossen vet om det redan, da hans fru kom o fragade mig for nan vecka sen om jag lagt pa mig nagra kilon eller om det var sa att jag var gravid. Efter att hon visste om det, kom dom o fragade om jag ville vara kvar, sa... jag tar det som ett plus! Man har ju anda inte ratt till lika lang mamma ledighet har i sydligare europa som i norra delarna, tyvarr...

Nae, dags och lasa lite dagstidningar! Ta hand om er, o ja... jag tar hand om mig o magen! ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svensk välfärd det är grejjer det ;-)& du det finns dom som fixar det i badrummet eller bilen...

Anonym sa...

Vad roligt. GRATTIS hoppas du fortsätter må bra. Kramar Ullis

Anonym sa...

NEEEEEJ VAD ROOOOLIGT!!! Grattis!! Det är ju fasiken att vi sitter i varsin ända av Europa, när vi nu får barn med bara några månaders mellanrum! Hoppas du får må jättebra! Inte konstigt att du hade sån koll på en massa babytillbehör då! ;-)
Skriv o berätta hur allt funkar i spanien, jätteintressant! Förutom systemet med privata gynekologer (håller med Lotta att det är rätt skönt att vara Nordisk skattebetalare ibland), kostråd, hur folk i allmänhet behandlar gravida (reser de sig i bussen tex?) Stor kram!