onsdag 6 februari 2008

Skam den som ger sig...

Ar det fettisdagen sa ar det! A da ska man ata semla aven om man hade noll koll pa att det var semmeldags tills ca 14.30. Men, dagarna har 24 timmar som tur ar, sa efter jobbet, hem o kolla skafferiet, ivag pa pilates och hem och baka semlor!!! Lyxiga semlor fran Aftonbladet fick det bli. A lyxiga blev dom vill jag lova! Sa, kl 23.45 satter vi oss, jag, sambon och hans franska van och kakar semlor!!! Mums va goda dom blev. Tyvarr blev gradden inte hart vispad, utan mer smor nar jag forsokte fa den lite hardare, och mandelmassan, jo da jag hade en ooppnad forpackning i kylen, dock med bast fore datum 6 dec 2007, men va 17 gor det! ;)

Sa en dag forsent, for kollegorna pa jobbet aven en semla till em fika! Forra aret bakade jag oxa semlor, dock i mindre format och till 150 pers i stallet for 9, sa hade jag klam pa att fixa for 150 pers sa fixar jag for 9! Hoppas killarna gillar dom i ar oxa, o arligt i mitt tycke sa ar dom godare i ar! ;) Undras om dom kommer i hag att det var jag som stod dar o kampade med att fa ut semlorna nar dom kom in fran havet? Det kanske trillar ner nagra 10 oringar hos dom idag nar semlorna kommer fram. Jag var vid det tillfallet inte anstalld har utan som personlig assistent hos vannen, dvs allt i allo fran barnvakt, handare, bagare you name it!

Forutom semmelhandelserna sa ar det valdigt lugnt och tyst pa kontoret, kollegan har semester sa det ar inget flams och skvaller med henne. Telefonen, vet inte om den har ringt pa hela den har veckan, jo en gang igar... mandag... nja kan inte paminna mig. Men, vi har saker hander i hamnen. Som ni alla sakert redan vet kommer Formel 1 att kora ett stadsrace har i Valencia i slutet av augusti, bland annat sa gar banan har utanfor kontoret, runt i hamnen och over kanalen. Dock har det funnits en oppningsbar bro pa en plats dar den inte behovs eller kan oppnas, sa... nu haller dom pa att flytta den bro for att fa en bro over kanalen. For detta projekt har dom en otrolig konstruktion, en fyrkantig bat med gigantiska lyftkranar i, TAKLIFT 7, heter den och kan lyfta upp till 1600 ton! De ni! Sa vi sitter har pa balkongen och spanar nar den lyfter och far fram genom kanalen! Som att sitta pa bio fast ute och utan popcorn.

Helgen analkas med stora steg, en tripp till Stockholm och fixande ska bli bade skont och trakigt. Kul o traffa alla jag hinner med att traffa, trakigt att saga hejda till lagenheten men samtidigt skont.

Ma solen skina pa er idag denna underbara dagen efter fettisdagen! :)

5 kommentarer:

rabarber sa...

ÅÅ gud vad gott med semlor! Du är verkligen Marta Stewart som jag nominerade dig till en gång på GB!Jag har inte bakat själv på flera år, får hålla tilgodo med köpta och tyvärr tycker jag inte de riktigt håller samma standard som de sbenska, men det kanske är en smaksak. Dessutom gör de ofta en variant med sylt istället för mandelmassa - va hur törs de!

Anonym sa...

FB som i facebook skulle det stå förstås...

K sa...

Jo men jag tar den utnamningen pa allvar sirru! ;)
Hua med sylt... nae, da far man baka egna, har kan man inte ens fa tag i nagra, i o f sig har jag faktiskt sett nat liknande en gang i madrid men dock aldrig smakat.

rabarber sa...

Jag tror jag måste ta och köpa hem en idag, som tröst för att ilari ska glo på fotboll hela kvällen.

K sa...

Sjalvklart ska du gora det!!! E han oxa ett fotbollsfan? Har hort har pa jobbet att det ar landskamp England - Schweiz (2 schweizare pa jobbet) tur man inte har en fotbollsfantast till sambo, han e motorfantast... vet inte om de sa mycke battre dock... Sjalv ska jag ga upp i koket nu och forbereda killarnas och min semla! ;)
Mumsa pa!