måndag 25 februari 2008

Solen skiner igen!

Igar var det som en vanlig vinterdag uppe i Norden med rengtunga skyar och moln sa langt ogat kunde na! Men vi gjorde en utflykt i regnet till grannstaden Castellon de la Plana for att halsa pa min gamla studiekamrat fran Hogskolan som nyss landat i detta soliga o varma land tillsammans med sin man, fotbollsspelaren! Himla trevlig eftermidda med fika, god mat och massor av snack! Mannen var dock inte hemma da han hade match pa annat hall i detta soliga land! Men vi hade himla trevligt och va skont o fa prata lite svenska med nan utanfor denna lilla instangda seglingsvarld!! Wonderbar!

Fredagen blev det ett hyfsat langtgastspel pa jobbet, inte mycket att gora men himla skont att komma hemifran. Efter jobbet en snabb fika hemma innan ut och assistera kollegan (ej spansktalande) med inkop av ny tvattmaskin och sen traffa sambon for att leta diskmaskin till oss. Vi ska fornya hemmet med detta hjalpmedel, hur blir det da med var uppdelning dar hemma? Hmmm maste ta mig en funderare hur vi nu ska gora. Var uppdelning (som jag dock e ganska trott pa sa lite fornyning gor inget!) ar namnligen att jag lagar mat och mannen diskar, men om han slipper diska... hmm... han far ta fler matlagningsdagar i veckan i stallet! ;) Tyvarr hittade vi inget som vi gillade, jo da d finns bra men dyra... sa vi kande att vi vantar lite och ser om vi kan hitta nat billigare men bra. Jag gar ju garna pa marken som man kanner igen och vet ar bra, inget konstigt spansktmarke som kanske bara haller i nat ar. Far se om vi lyckas hitta nat som faller alla parter i smaken.

Lordagen var solig och underbar!! Vi borjade med frukost ute, latte med chokladcroissant (nutella inuti, mums sa gott!!) och sen en tur till Mercado Central, saluhallen for frukt, gront och kott inkop! Valdigt trevligt, mycket folk och valdigt varierande pris och kvalitet! Hann aven forbi och shoppa nya solglasogon till mig! Antligen!!! Hann val ha dom pa mig runt 20 min pa vagen hem och sen blev det o fixa inomhus da vi skulle fa lite besok for en fika innan vi alla skulle ga pa opera. Men eftersom det har varit kanonvader de senaste dagarna sa finns ju fler tillfallen att anvanda dom, inte minst pa sondan da vi hade utflykten planerad till Castellon, men tji fick jag! Har fortfarande inte fatt anvanda dom, sa jag maste nog ta o gora mig en kaffe och satta mig i trappen i solen me brillorna bara for att testa dom! ;)

Operan var... sisadar... Orlando av Handel sag vi, tyvarr inget verk jag tidigare hort talas om och arligt, nja inte en favorit. Valdigt langt var det dessutom, sa lite ont i rumpan fick man. Tur vi fick lite snacks i pauserna sa man kunde fylla pa forradet och dricka lite gott rod vin! ;) Maste faktiskt saga att jag foredrar restaurangen i Madrid, som vi for ovrigt ska besok i helgen!

Nae nu e det bye bye, brillorna ska testas medans solen skiner!!

Inga kommentarer: