torsdag 24 april 2008

Tankar

Jag ar sa otroligt glad att vi hade tva helt skilda besokare till en borjan! Ni vet som dag och natt! Mejlade med en vannina som papekade att det ar ju san skillnad att ha besokare som sjalva tar for sig och inte kraver sa mycket, utan dom ar sjalvgaende, precis som vara andra besokare. Dom har lamnat ett tomrum efter sig, i tisdags kvall efter jobbet kande jag mig sa otroligt ensam, som man kan gora nar man inte har nara o kara pa nara hall. Kande mig ensammast i hela varlden, for det blev en stor skillnad fran att ha haft personer runt om en som tar hand om en, ha nagon att prata med, busa med ungarna etc. Det var absolut ingen kansla av att oh no... jag maste ga hem fran jobbet o traffa mina besokare, som det tyvarr var under forsta besoket. Da stannade jag garna till pa fredagsolen med killarna fran jobbet an gick hem. Jag tror att det beror pa hur man ar som person och hur man sjalv agerar. Jag tar for mig nar jag kommer hem till nan, vill inte garna vara till besvar och vill jag ha en kopp kaffe eller te pa eftermiddan fixar jag det, men jag fragar aven om andra vill ha och fixar. Var forsta besokare, hon fixade oxa saker sjalv, men... holl sig for sig sjalv, drack sitt te pa eftermiddan sjalv i koket, fragade inte om man vill ha nat sa man kunde fika tillsammans etc. Men det beror val pa hur man ar som personer och hur man kommer overens.

Jag tycker om att ta hand om mina gaster, samtidigt som det ar skont att veta att man inte behover stressa ihjal sig for att hinna med allt, alla hjalps at och fixar. Denna gang var det mer vi som ville visa nagot annat for besokarna an forsta som ville bli runt skjutsad for att se nat annat an Valencia, for har hade hon ju varit tidigare! Dom som kommer i morron, vill oxa garna se annat men dom kommer mest for att fa lite sol o varme o naturligtvis se sa mycket dom bara kan av sin dotter!! Det ska bli sa skont att ha dom har nagra dagar, nu har jag ju san tur att jag jobbar bara mandag till onsdag sa vi hinner umgas rejalt underbart! Det blir nog mer jag som vill ut o hitta pa saker an dom, dom ar nog nojda med att vara med oss!

Lite uppdatering pa hon me blojorna fronten. Efter en massa tjafs hit och dit, e-mail som skickats fran henne till hans foraldrar, installd resa till resa, och det senaste ar, till allas forvaning (not) att dom ska skiljas!! Inget bekraftat annu, men jag har aven hort att nar dom skulle gifta sig sa ville inte han, och hon ringde till hans mamma for att hon skulle overtala honom?!?!? Skilsmassan kom idag, men sambon och maken har inte hunnit prata ordentligt sa vi far val se vad som hander. Jag ar inte ett dugg forvanad, bra att han star upp for sig sjalv, jag hoppas bara att dom har dotterns basta i atanke langre fram sa dom har delad vardnad etc. Men misstanker att frun kan tanka sig att flytta hem till sig, tror hon ar ganska less pa spanien, dock har hon ju ett bra jobb och tydligen fatt loneforhojning i veckan (vilket hon berattade nar hon msnade med min sambo pa makens msn)... har man inget annat att prata om sa!! Jag gar oxa direkt o berattar for min sambos basta van om jag fatt loneforhojning?! ooohhhh.... nae...

En och en halv timme till sen ska jag ut i solen!!! O hem till en ostadad lagenhet! blaahh...

Inga kommentarer: