tisdag 22 april 2008

I vantan pa besokare nummer 3!

Vilken harlig helg vi haft! Snacka om skillnad mellan besokare och besokare!!! Om man fick tuppjuck pa nummer 1 sa kande jag mig nastan overflodig och otroligt bortskamd med nummer 2!!! Tror aldrig var kyl har varit sa full som den blev forsta dan med C och hennes familj hemma!!! Men att dom sen gar o staller sig o lagar mat och fixar o donar, jag fick inte gora nat! Vi har haft otroligt mysigt, deras kids ar ju bara saaa harliga!

Vi har mest tagit det lugnt pa kvallarna nar vi har kommit hem fran jobbet, lagat mat och suttit o myst och snackat! Helgen har varit full av aktiviteter men dock inget stressande, lordagen akte vi norrut till Benicassim och lunchade pa stranden medans barnen lekte i vattenbrynet, overlyckliga! Kvallen avslutades med italiensk middag i city, gott och mysigt, vad mer kan man begara! Sondagen spenderades mest hela tiden promenerandes genom Valencia, via lekparken. Dessa sma underbar liv pa 4 resp 7 ar, knatade pa hela dagen!! Vi hade lite vattenhal pa mcdonalds och for glass! Men anda!

Fick idag ett mejl fran C att dom kommit hem ordentligt och att barnen redan sagt dels igar nar dom lamnade hyrbilen att dom saknade oss, samt i morse till sin mormor!! Vilka gullungar, man blir riktigt rord. I samma mejl blev hon radd att jag tagit illa upp for att vi/hon stadat!! Snalla vanner o slakt, mina kommentarer om stadning galler den forsta besokaren och inte alla andra som kan tankas komma pa besok!!! Kusinen ar valdigt speciell som person och hur hon uttrycker sig! Hon kommer hem och borjar med att stada, samt klammer ur sig kommentarer att vi inte stadar!! Det ar en viss skillnad om man efter nagra dagar av intensivt umgange ser att det ar lite smuligt och dammrattorna tittat fram o man tar fram dammsugaren!!! Man kan gora det pa olika satt!! Jag tar inte illa upp for att man vill hjalpa till och ta reda pa efter sig, eller hjalpa till for att man ser att vi inte har tid eller vad det nu kan vara!! Det ar en viss skillnad, mot att saga att vi aldrig stadar, koper rengoringsmedel utan att fraga forst om vi kanske har det eller sa!! Jag hoppas alla forstar det, att jag tar inte illa upp om man har goda avsikter som jag vet att alla ni som laser har har!! :)

Sa till helgen kommer mor o far!! Oh va det ska bli roligt!! Aven om jag traffade dom i februari men det var ju lange sen!! Sa nu e det hem och ta reda pa stadning och tvatt! Fast solen skiner fran en underbart bla himmel idag, da har man ingen lust att ga in men... kanske tar en stund pa balkongen i solen istallet! vi hors snart igen!

Inga kommentarer: