torsdag 10 april 2008

Besok nr 1

Solen skiner och det ar en underbar sommardag!! Fast det bara ar var en sa lange, vadret ar valdigt ombytligt och vad vaderkartan over Spanien visade imorse sa har vi forflyttat oss till helt ratt stalle!! Det var regnmoln over hela Spanien forutom i Valencianska provinsen!!! Har skiner solen fran en klarbla himmel och 25 grader varmt!! Behover jag namna att kjolen e pa?

Sa har vart intensiva besokande under varen startats av sambons kusin fran Lanzarote, ni som var med pa resedagbokens tid kanske kommer ihag den person som iford endast bh, shorts och duschmossa stekte fisk i Madrid? Ja hon har da bara blivit 2 ar aldre, fortfarande otroligt otrevlig da hon staller en fraga men bemodar sig inte att vanta pa svar innan hon borjar prata om nat annat. Stadningen likadan... visst den har gangen var det inte nystadat nar hon kom, men inte sa farligt ostadat heller, men det kanske fanns nan liten dammratta har o dar. Sa nar jag kom hem i mandas eller tisdas (hon kom sondag) sa hade hon svabbat golvet, men tror ni hon hade dammsugit fore??? Nep da, sa nu har vi utsmetade dammrattor over hela lagenheten!!! Behover jag saga att det ser varre ut an tidigare?

Hon verkar ha mognat lite under dessa ar, men bara lite, hon ar fortfarande rysande arlig, sa sambon har ju fatt hora x antal ganger att han e for tjock, vilket verkar ha effekt pa honom sa han antligen hangde med ut pa gangtraning i tisdas kvall. Sen tycker hon att han sitter for mycke framfor datorn!! YES, nagon mer som tycker det, inte bara jag!!! Han borjar bli ratt trott pa henne sa varje chans han har att aka till kontoret tar han, hihi, forra gangen var det jag som fick vara hemma med henne. Hon har annu inte tagit fram badmossan for att steka nat, men... vem vet, hon har varit till frissan och tvattat haret idag och kopt fisk till kvallen sa... favorit i repris till kvallen kanske!? ;) Lovar att ha kameran framme i sa fall!

Laste tidigare mitt inlagg ang. henne fran Madrid, och jag hade nog glomt/fortrangt en del av de saker hon gjorde och fortfarande gor. Igar nar jag kom hem var ingen hemma sa jag satte mig bekvamt i soffan o chattade me vanner o mor o far, knappte upp byxlinningen for det var lite trangt. Tankte inte mer pa det, sen nar hon kom hem o satte sig bredvid mig fick jag en san syning over magen typ... kom da pa att jag satt dar me byxorna uppknappta, sa jag drog genast ner t-shirten lite langre men forsent. Kommentaren kom: anvander du sana dar stora trosor??? ööhhh... vad sager man da? O vem e hon att kommentera mina trosor? Visst jag anvander inte string som hon, foredrar hipsters da jag ofta bojer mig o fixar o donar pa jobbet och inte vill visa hela baken bar, tycker det ar liiite osmakligt. Hon daremot later fortfarande sina tvattade string hanga i badrummet till allas asyn, samt hela baken bar oxa, sa fort hon bojer sig ser man hela jakla springan!!! Hur snyggt ar det pa en 46 arig kvinna?!?!?! Visst hon har kropp for det, sa go ahead, men inte f-n kommenterar jag hennes jakla string!!!

Hon funderar pa att flytta hit, sa hon gar runt o lamnar lite cv's har o dar, dock fick hon slut pa kopior sa jag erbjod mig att kopiera upp mer, men sa kom hon pa att det ar ju inge bra att ha lanzarote adressen for da ringer ingen, sa visst jag andrar. Fixade till hennes cv till det battre idag sa kom sambon och hon o hamtade upp dom tidigare, pa vag till marknaden. Nar jag skrev om cv't sa reagerade jag forst inte men sen nar jag laste igenom sa stod fodelsear som 1967... hmm men det stammer ju inte... hon maste ju vara... -61:a eller -62:a, ringde till sambon o kollade, svaret va: jo hon ljuger lite om det!!! halla!!! tank om man skulle gora det i sverige? har aldrig hort talas om nan som gor det, snacka om aldersnoja!

Som sagt, jag klarar mig ju hyfsat bra, da jag ar pa jobbet hela dagarna, men... snart ar helgen har!! ve o fasa... tror jag ska se till att dom aker pa utflykt norr om Valencia sa kan dom slappa av mig hos vanninan och deras nyfodda lilla kille i Castellon, sa kan jag vara dar under dan! Dessutom e kusinen inte direkt nan man vill ha med sig bort till folk, just pga att hon ar otrevlig och ohyfsad! Kan bara tanka mig kommentarer som hon kan hinna slanga ur sig! nae, ingen kusin med pa besok!

Naja, hon drar pa mandag och nasta besokare kommer pa onsdan, sa vi ska nog bade hinna med att stada och tvatta och fixa till hotellrummet innan besokarna kommer!

Jobbet ar som vanligt, jag har paborjat ett koksprojekt, att stada ur koket, sa jag forsoker dra ut pa det over flera dagar sa jag har nat att gora! ;)

Inga kommentarer: