söndag 20 januari 2008

Fortsättning gäster...

Japp snart e helgen slut, tråkigt att säga det, men tack o lov!
Asså vänner, ni som har barn... brukar ni byta blöja på era barn på vardagsrumsbordet? Om ni gör det hemma, det är upp till er, men när ni är hemma hos vänner och bekanta?

Om man gör det hos sig själv, är helt o hållet upp till var och en, men... jag tycker det är fruktansvärt respektlöst att göra det hos andra och ännu mer när alla sitter i soffan och kollar på tv!!! Eller, som idag när vi sitter vid matbordet och käkar så ska dom byta bajsblöja, han går till soffbordet och då får K nog, säger lite vänligt att vi sitter faktiskt och äter här 2 m från bordet... du tycker inte det är lite olämpligt? Jo han tänkte efter lite och gick sen till sängen o bytte... Lika tidigare på dagen, då såg jag henne byta blöja på fotpallen, också den ljusbeige, utan något som helst underlägg!!! Skärpning!!! Jag lovar här och nu att den dagen jag själv har barn, ska jag aldrig (inte ens i mitt eget hem) byta blöja på ett soffbord eller ljusbeige soffa!!!

Fredan gick bra, lördan fick jag/vi, mest jag... vara barnvakt! Dottern är jättego, dock väldigt bortskämd och ska alltid somna i famnen vilket gör det hela lite jobbigt ibland för man vill ju gärna göra annat när hon sover. Vid 14-tiden skulle vi gå ut i den ljuvliga solen, så M ringde o kollade när dom skulle komma så vi visste om vi skulle äta lunch eller vänta på dom. Näe men dom skulle åka från mässan inom 10-15 min, som om en 30 min skulle vi få äta, det fixar man. Men när det hade gått över en timme o ingen dykt upp eller ringt, så ringde vi igen o då hade dom inte ens åkt därifrån än... När dom väl kommer vid 16.30, då hade jag varit hungrig sen 14 och humöret var kasst, ursäkten var att hon träffat sin chef och blev bjuden på nåt. Men hallå... sen när har ni inte telefon o kan meddela oss det!!! Tror ni vi fick nåt tack för barnvakten? Jag har i alla fall inte hört nån.

Sen tror dom att detta är nåt jäkla hotell eller? Idag fick jag ta hand om dottern igen på morronen för mannen ville följa me M till jobbet (endast 3 timmar) och frun skulle sova!!! Så snälla K fick ställa upp igen! Eftersom dom tvättade o tog upp hela torkställningen sen i fredas, fick jag ta hand om deras tvätt o ta bort den, för att kunna hänga vår tvätt idag, även diska o plocka undan, för dom e totalt inkapabla att göra nåt utan att man säger nåt! Så efter lunchen idag, sa jag fint i från att nu är det er tur att diska, jag har laga mat själv i 3 dar nu e d nån annans tur att göra nåt!!!

Näe, usch jag kanske e överkänslig men jag pallar inte sånt här folk, totalt respektlösa, går me skorna innan fast dom fått låna hemstickade raggisar! Sopor med äckliga o illaluktande blöjor, tar dom ut dom, näe... Usch, jag har fått nog... å sen har dom inget annat o prata om än hennes jobb, vilket är himla lustigt för han beter sig o pratar precis som om han oxå jobbar där!!! Sen är det deras lilla affärside där, den pratar dom mycke om oxå eftersom dom har en sååånnn bra ide! Babyshop... finns typ ett hundratal i Madrid... det är bara att önska lycka till!

Idag fick vi höra att dom kanske har planer på att åka till hans hemland i påsk, å träffa farbröder och farföräldrar. Hans familj är jättetrevliga och mysiga och vill gärna umgås med sitt barnbarn så mycket dom kan, enda barnbarnet så här långt. Å då säger frun att om dom åker ska dom hyra lägenhet och vara för sig själva, för hon ska ha semester och umgås med sin dotter!!! Har ni hört på något så egoistiskt??? Åker runt halva jordklotet för 2 veckors semester i makens hemland och hans familj ska knappt få träffa barnbarnet?!?!?! Asså... hans familj har plats för deras lilla familj, jag har varit hemma hos dom så jag vet! Skillnad om familjen bor som M's familj där vi måste flytta ut halva familjen i vardagsrummet på golvet att sova, men näe dom får ett eget rum!!! Näe men dom skulle planera, så dom ibland skulle få träffa sitt barnbarn! Jag blir alldeles mörkrädd när jag hörde det. Jag känner farmor och hon kommer bli bestört när hon får höra att dom inte ens kommer att bo hos dom... Näe, jag hoppas och tror att jag aldrig kommer bli som hon, o hon e så falsk o usch näe... jag har inget till övers för henne. O han sitter som ett mähä o bara håller med henne!!! Säg i från för f-n!!! Det är din familj, dina föräldrar som vill träffa sitt barnbarn! Självklart ska ni bo med dom om ni kan det! Ja herregud....

Näe, nu ska jag gå o fixa nåt att tugga på, tror killarna har nåt där ute o mumsar på men mig struntar dom i... frun har förresten åkt vidare till London idag på jobb så nu e d bara dotter o man här, puuuhhh...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj nej vilka mardrömsgäster! Det är konstigt det där med gäster, en del är bara ett rent nöje att ha på besök, trots att det nästan alltid blir stökigt och rörigt med en massa folk med liten yta. Andra blir man irriterade på från första stund. Jag undrar om det beror på attityden? Att en del faktiskt bara sprider positiv energi, är glada, tacksamma och tycker att det är roligt att vara just där. Andra tar bara allt för givet - att man handlar, lagar mat o plockar- och tycker mest allt ät besvärligt. Men värdfolket ska inte behöva ha markservice dygnet runt OCH vara barnvakt! Och man byter INTE bajsblöjor vart som helst - det gör man i badrummet om man inte är hemma!!

K sa...

Tack Linda! Jag trodde jag blivit extremt kanslig o petig! Kanns skont o veta att det inte ar mig det ar fel pa! ;)