fredag 21 september 2007

Ovalkomna djur...

Assa ni som varit me ett tag bade har o pa resedagboken, vet att jag har haft lite av otur... nu verkar oturen vara tillbaka...
Igar pa jobbet sa hittade jag nagot som liknade musbajs, bland torrvarorna... inte roligt... ingen mus gick att uppbringa men efter att kollegan oxa inspekterat kom hon fram till att vi satter dit fallor!! Sa nu har vi akta spanska rattfallor i skafferihyllorna i koket, har inte vagat mig upp till koket an idag, vantar tills jag har sallskap. En akta spansk rattfalla bestar av en bit kartong som man kletar ut lim pa, o i detta fall sa ska dom lockas me lite ost i mitten... Har hort att det ar effektivt, men som sagt, gar inte upp dit sjalv o hittar en dod mus fast i lim... usch o fy...

Senare igar kvall, nar mor ska laga sin underbara pannkakor, ska jag plocka fram mer mjol for det tog slut i burken. Va tror ni jag hittar i mjolpaktet?? Ackliga sma kryp!!! Undersokning paborjas, och det slutar med att mer an halften av alla oppna och ooppnade paket av mjol, grahamsmjol, salt, havregryn, pasta, ragkross, florsocker etc etc etc.... fick slangas!!! Krypinvasion i skafferiet!!! Hardbrod ja allt... o dom jaklarna har tom krypit sig in i forpackningar som statt med plastpase utanpa forpackningen o ihop tejpad!!! Bort med allt, stada hela skafferiet plus tva skap till, slangde sakert 5 soppasar full med saker. Det varsta av allt ar att det kryper fortfarande pa mig, usch jag ser dom dar sma sma sma krypen som gomde sig springan mellan skapvagg o hyllplan (som inte gar att fa bort, dock endast 2).
Nae, ackligt varre o ni kan ju tanka er hur stor lust man har att ata av nat som inte har kryp i sig, typ inget, men jag kan ju inte slanga allt, vi som fatt saker slapade och skickade till oss fran hela varlden (dvs Uruguay och Sverige). Nae usch va hemskt! Allt som klarade besiktningen igar ska fa ytterligare en genomgang av mor idag innan det stalls in i skap igen.

Kanns som jag skulle behova duscha igen, gjorde det for typ en timme sen... kryp kryp...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Absolute killer, finns det något på burk som heter... Det tar död på det mesta...
Kram till er alla //Lotta

Anonym sa...

Å jag har varit med om precis detsamma, jättehemskt! Jag slänge allt jag hade i skåpen i vild panik, sen var det rent i skåpen i alla fall... Ni får väl tänka annars på att småkryp bara är lite extra proteiner i maten.. ;-) Trevlig helg! Hälsa alla! Kram Linda