torsdag 20 september 2007

Lyxtillvaro!

Sitter har igen med typ nada att gora... Har haft nagra dagar med hyfsat mycke jobb, tack o lov, plus lite folk har pa basen likasa. Inga nyheter vad galler framtiden an men men, is i magen sa far vi sakert besked sa fort de vet nagot.

Jag har sett ett av fyrverkerierna!!! Jiho, vi sprang mer eller mindre ut for att hinna med och se ett av dessa nattliga fyrverkerier och det blev nog det sista, for efter det sa har det inte varit nagra.

Helgen spenderades med bilfard norrut pa lordagen o besokte nagra mysiga kuststader, Benicassim och Peñiscola. Vi akte med sambon nar han skulle jobba dar uppe och spenderade nagra timmar promenerandes pa beachen och sen en valbehovd fika pa ett hotell/cafe pa stranden, helt underbart. Sen akte vi och spanade in fina lagenheter som sambon ska salja, ligger helt otroligt vackert pa en kulle med fri utsikt over havet och bergen bakom, underbart. Efter det akte vi vidare till Peñiscola, en liten stad lite langre norrut. Vi hittade en liten strand och tankte att ja men visst det var ett litet stalle. Efter en sen lunch borjade vi ga runt lite, da vi fatt reda pa att det var "byfest"dar. Da upptackte vi att den lilla stranden var bara en liten bukt och pa andra sidan fanns den stora stranden, och mellan ett fort och en gamla underbar del. Vi promenerade runt och njot av omgivningen, fick springa o lagga i pengar i parkeringsautomaten i 2 olika omgangar tror jag for att vi ville vara kvar. Vi sag ett brollop, strand fylld av fyrverkeripjaser och borjan av den stora festen med karnevalstag och liknande. Eftersom vi hade ca 1.5 timmes bilfard hem sa stannade vi inte kvar o sag fyrverkerierna, till fars fortret. Sondagen akte vi soderut till beachen i Denia, efter en omvag genom bergen for att komma dit fick vi oss en valdigt god lunch innan vi siestade pa stranden. Vi promenerar och promenerar och jag tror varken jag eller mor har sett far ga sa mycket de senaste 14 aren... Men det ar bara bra och han trivs, vilket ar annu battre. Det ar sa skont att ha mor o far har, aven om vi inte ses sa mycket pa dagarna, men vi gor nat varje eftermidda nar jag slutar, tar en tur me bilen, en fika nan stans eller bara sitter hemma o myser! Dom fixar o donar hemma nar dom inte gar ut, eftersom pappa mar lite sisadar nar det ar molnigt, han kanner direkt nar det ska bli daligt vader (om han inte glommer o ta medicin...) o da ligger han mest o vilar, laser bocker o da passar mor pa att stryka, tvatta o fixa hemma, rena lyxen va dom skammer bort oss!! De kommer vara valdigt saknade nar de aker hemat nasta vecka... :(

Till helgen ska vi aka till Granada och besoka Alhambra och Generalife, det ska bli jatteroligt! Jag vet att man maste boka biljetter till Alhambra i god tid, sa det gjorde jag for nagon manad sen, men har vantat med boendet. Vi aker lordag nerat och tar det lugnt efter vagen, sover over i Granada och besoker Alhambra sondag dag. Men tji mig vad jag fick kampa igar att fa tag i boende!!! Jag var helt overtygad efter att ha ringt till sisadar 5-7 hotel/vandrarhem och de var alla fullbokade, att det ar nagon fest pa gang i Granada som jag missat. Men icke, det var bara sa!!! Jag ringde sakert ett tjugotal hotell/vandrarhem innan jag antligen fick tag i nagot som sag hyfsat ut pa deras websida, ligger central och billigt sa vi kan strosa runt i Granada lordag kvall.
Sen ar det bara en vecka kvar med mor o far har, men jag tycker mig ana att dom gillar det sa det ar nog inte omojligt att vi far se dom har lite oftare, allra helst nu fran oktober da det blir billigare att komma ner hit med direktflyg fran Skavsta! Vi vantar pa fler besokare! ;)

Ta d lugnt i hostkylan dar hemma! Har skiner solen an och varmer oss med mellan 25 o 30 grader pa dagarna!

Inga kommentarer: