fredag 31 augusti 2007

Uttrakad...

Sitter har pa jobbet, klockan narmar sig 11.30 och jag har varit har sen 8.30 i princip helt solokvist. Vi har en batbyggare i batskjulet, och internetkillen som kom o gick igen. Telefonen har ringt 1 gang under hela formiddan, sa ja... ni kan ju tanka er hur kul jag har det.

Igar var det sambons fodelsedag som firades med frukost pa sangen, middag pa restaurang och en massa telefonsamtal fran hemlandet. Firandet var som ni marker valdigt lugnt.

Igar hade jag en valdigt full arbetsdag, jag bakade morotskaka, skjutsade kollega mellan sitt gamla hem och hans nya hem, bilen fick en rejal stadgenomgang bade utvandigt och invandigt. Vi hade en lite biltvatt har pa basen, 3 bilar fick utvandig rengoring och 2 aven invandig. Sen var det nastan dags att ga hem, men innan dess blev det att boka lite flygbiljetter, vi har en liten resebyraverksamhet har verkar det som, men det gor ju att man har lite att gora i alla fall.

Idag far vi besok av sambons van som bor i Almeria (han lamnar fru o barn hemma) och hans foraldrar som ar pa besok fran Uruguay. Ska bli trevligt men det blir jag som far ta hand om dem eftersom jag ar ledig under helgen och sambon jobbar. Men det blir nog trevligt ska ni se. Kanske inte far nan sovmorron men men det gor inget.

Ops, nu har en kollega till hittat hit!! Harligt! Dom borjar trilla in...

Nae, nu har jag nog inget roligt att beratta mer... sa hasta la vista!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan kusin! låter som du har fullt upp på jobbet mkt att göra alltså! trevligt med lite bloggande. själv sitter jag och snorar med en halsduk runt halsen och gör inte så mkt för marken snurrar för mkt vid hastiga rörelser. Allt detta som tack för att man har börjat jobba på en skola med massa snoriga ungar som kladdar med sina baciller. Här regnar det och är kallt. Missade en stor samba fest igår så jag är lite bitter över detta en söndag då jag hade velat varit trött och slapp av andra orsaker en sjukdom. Nåväl.. ang i ditt första inlägg om fyrverkerier i den där staden så tror jag personligen att det är något litet fel dom har för det fyller ju ingen funktion förutom att sätta eld på massa pengar. Ta hand om dig jag ska maila snart ltie dålig på det. Hälsa Anna om hin är kvar oxå.. massa kramar anna

Anonym sa...

Hej Karin,

Det verkar ju inte full fart på jobbet precis men det är kanske lite roligare än att göra ingenting? :o)
Nu har jag spanat in bilderna på er lägenhet - den verkar jättefin, bättre planerad och större än den förra! Här är det höstvindar med ca 20 grader, men idag har jag bara varit inne och mest slappat och legat på soffan och kollat film, vilket jag nog fortsätter med resten av kvällen. Vi hörs - och förhoppningsvis ses snart! Ska i veckan kolla om jag kan vara ledig längre fram i vinter!
Kram, och hälsa Martin!
/Lena