söndag 19 augusti 2007

Första försöket!

Japp, bloggandet har även hittat till Valencia... Kom fram till att det är nog enklast för både mig och den som vill läsa än att hålla koll på vem man berättat vad för och inte... Så nu blir det uppdateringar här och inte i resedagboken. Vi får se hur ofta jag skriver, men förhoppningsvis hyfsat ofta, och självklart förväntar jag mig lite kommentarer hihi...

Sitter här i ett soligt men blåsigt Valencia och är allmänt uttråkad, tur att jag börjar jobba på torsdag så jag får något att göra. Idag har jag tvättat, diskat, bakat en kladdkaka och en äppelkaka för nöjes skull. Ska ta med kakorna till Vera dit vi ska åka ikväll o hälsa på vänner som fick en liten tjej förra veckan, en liten Elina. Vi passar på när Martin är ledig måndag och tisdag, för sen blir det lite svårare att åka bort mitt i veckorna när han är ledig och jag jobbar.

Har kommit fram till att vi måste bo i värsta fyrverkeri staden, det smälls smällare och fyras av fyrverkerier i princip varje dag, och jag kan för mitt liv inte förstå varför man fyrar av fyrverkeri mitt på ljusa dan!! Kan nån förklara det för mig? Allt man ser är ju rök inget mer...

Å nu försvann skrivar inspirationen... ja men jag återkommer en annan dag med förhoppningsvis mer inspiration men nu vet ni var jag finns...

Ta hand om er! Hasta la proxima!

K.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hola karin.Soy Laura, recien vi las fotos de uruguay Y Valencia estan muy lindas, sobre todo las que estas en Uruguay me gustaron mucho.
Los comentarios y anegdotas que comentas estan divertidos, de una manera Espana en asuntos de papeleos y tramites son un atraso como en Uruguay jajajaja., COMO AGUANTA UNA SUECA COMO VOS?ESTAR TANTO TIEMPO TAN LEJOS DE SUS RAIZES.
SEGUIRE ENTRANDO A ESTA PAGINA UN ABRAZO Y SEGUIMOS EN CONTACTO.