fredag 24 augusti 2007

Back to work

Japp da var man tillbaka igen... pa jobbet... Men jag vet inte om man kan kalla det jobb for vi har typ ingenting att gora. Ga igenom lite gamla fakturor, losa lite olosta fall av depositioner, boka flyg, hotell, restaurang eller vad det nu kan vara som besokarna over helgen behover. Forutom det, nada...

Ibland forstar jag mig verkligen inte pa spanjorer, allt ska vara sa komplicerat som det bara kan bli. Harom dagen skulle jag ga och betala en rakning pa banken. Forsta banken jag var till, fick jag inte betala den pa for det var inte ratt bank, men lite langre ner pa gatan finns ytterligare banker och dar kunde jag betala den. Gick till bank nummer 2 och dar fick jag inte heller betala den, det gick bara att betala den fakturan pa mandagar och torsdagar (jag var dar en onsdag), dom hanvisade mig vidare till banken vagg i vagg, dar skulle man kunna betala alla dagar i veckan. Japp, ivag till bank nummer 3, och dar sager dom att man bara kan betala mellan 8.30 och 10.30, pa andra tider gar inte att betala... och naturligtvis var jag ju dar pa nagon annan tid... As forbannad gick jag hemat, grymtades och inte speciellt fortjust i varken Spanien eller spanjorer. Pa vagen hem kom jag dock pa att jag kunde ju ga in pa bank nummer 1 och satta in pengarna pa mitt konto och sedan ga ut fran banken, till bankomaten pa utsidan och dar betala rakningen... Tur man e snabb i huvet...

Ett litet inlagg fran ett blasigt, molnigt och regnigt Valencia.

Hasta luego!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karin,
va kul att du har hittat till bloggvärlden - nu kan jag följa dina spanska vardagsäventyr. Spanska banker låter lite som någonting ur asterix och Obelix möter Cleopatrafilmen :)
Skönt att höra att du mår bra och ser fram emot att läsa din blogg. Tack för trevlig kväll i februari - vi kommer till Valencia i vår hoppas vi. Kram Anna och Lars

Anonym sa...

Angående bankbekymmren - varför ska allt gå lätt och smidigt? Frågan jag har - När får man ta ut pengar? Fredagar mellan 09.00-09.15? ;-) Sköt om dig! Kram

Nina sa...

Hej Karin! Vad roligt att läsa din blogg och om vad som händer i Valencia! Ser fram emot mycket rolig läsning :) Känner igen mig när du beskrev dina problem med banken, det tog oss 3 veckor att betala en vår första bredbandsräkning i Càdiz..hihi.. Prison Break e bränt, nu ska det bara läggas på lådan, så förhoppningsvis har ni det inom kort! Sköt om dej och hälsa! KRAM