onsdag 29 augusti 2007

En dag pa jobbet...

Mitt skift borjar vid 10.30 (fredag fran 8-8.30), en kaffe och kolla mejlen, nyheterna pa webben och lite snack med kollegorna om nagot nytt hant (inte troligt). Tiden sits av mellan att kolla allt mojligt pa internet, kanske leta lite flygbiljetter eller hotell till nagon kollega. Dagens storsta handelse ar vem som ska laga lunchen och for hur manga, om nagot behover handlas eller kanske man kan hjalpa till med nagot i koket. Annars spenderas formiddan med att ga igenom nagra saker med A som lamnar oss, se hur telefonvaxeln fungerar, vilka arenden som ar ouppklarade och eventuellt kan behova min assistans nar hon inte langre ar har.

Lunchen ar hojdpunkten pa dagen, hela ganget (idag hela 9 personer) samlas och kakar tillsammans, idag blev det skinka och melon till forratt, spagetti med kottbit och sallad som huvudratt och frukt till efterratt. Har ar tillfallet da kommentarer fragor etc kommer for att forsoka fa fram vad som hander, om det hander nagot, ska vi vara med i nasta, ar inriktningen nagon annan, vilka stannar, hur lange ska vi vara kvar... etc etc... men... de som vet nagot tiger som muren...

Efter lunch, som nu, tar vi en kaffe o snackar lite strunt med kollegorna, ater till internet och kollar det senaste, kanske maste skicka nat mejl (arbetsrelaterat), kanske ringer nagot pa telefonen sa jag kan ova pa vaxeln. Ja sa ser en dag ut pa jobbet i dessa dagar, forhoppningsvis andras detta snarast sa man har lite att ta tag i. Men, man ska val inte klaga, jag sitter har och far betalt for att blogga sa... ska nog ta tag i min undersokning som saknas till min utbildning, gora nagon nytta i alla fall.

Annars lever livet ganska lugnt, spenderade en hel dag pa ikea i lordags, fran kl 11 till kl 18. Sedan var det pussel att fa in allt i bilen och nu har vi haft nagra ikea monterar dagar hemma, men nu har vi i alla fall ett matbord och stolar!! Forsta middagen hemma vid matbord i gar kvall, underbart! Det som ar kvar att gora ar att montera upp nagra hyllor pa vaggarna och lampor i taket, men nu ser det ut som ett riktigt hem! Ska forsoka se till att fa upp lite foton endera dan pa min sida.

Vadret har varit omvaxlande senaste tiden, i helgen regnade och blaste det. Idag ar det sa varmt att man inte kan ga ut, det kommer varma (nastintill heta) vindar sa all aktivitet sker inomhus med AC'n pa. Det far nog bli ett dopp i poolen nar jag kommer hem.

Nae, dags att dricka upp kaffet och se om jag kan gora nat, gar val over till A o hanger over hennes axel eller nat...

Hasta la proxima!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta det lungt, stressa inte! Kram