fredag 28 november 2008

Hej mitt vinterland... inte längre...

Vi har landat på det nordligare breddgraderna och det till ett verkligt vinterland!! Underbart! Dock inte lika underbart o sitta på Arlanda i 2 timmar för att få ut våra väskor! Vet inte vad dom pysslade med, om alla bagagemänniskor var ute o plogade landningsbanan eller vad... hela bagagehallen var full med väskor från när och fjärran, kön till borttappat bagage var enorm! Vi väntade troget på att väskorna borde dyka upp å som tur var gjorde dom det, 2 timmar efter att vi landat! Kan ni fatta hur det kan ta 2 timmar att frakta lite väskor några hundra meter???

Resan hem gick bra, trots snöoväder, men guu så härligt!! Underbara vinter!

Dock varar ju lyckan kort som alla vet... i natt har det regnat som bara den, snön e borta och solen skiner från en klarblå himmel! Dock väldigt mysigt också men det blir lite mysigare med snö!

Så här sitter jag nu, med fötterna högt och försöker att bara vara och ta det lugnt, vilket är liite svårt när man ser vad mycket roliga saker man kan göra. Far och sambon snickrar i vårt blivande sovrum, allt är inköpt, golv, tak, tapeter etc, så nu är det bara att köra hårt! Sen ska där pyntas med ny gardinstång, nya gardiner, adventsbelysning, inredning etc... ska bli jättekul men det tar ju sin tid innan man får komma in o göra sånt! Men det finns en vagga som ska slipas och målas (ej rekommenderat för en gravid kvinna tyvärr), ett skötbord som ska få en ny fin yta (sy fodral av frotte me skumgummi inuti), lite små saker som ska flyttas runt och fixas, fram med adventspyntet, gardiner etc... så jag tror nog mor o jag ska kunna hålla oss sysselsatta, om vi inte tar en sväng till IKEA eller nåt annat roligt shoppingställe! ;)

Har varit på mvc koll och jag ska ta det lugnt och vila, har lite mycke vätska i kroppen så jag svullnar väldigt lätt och ofta både i fötter och händer, väldigt jobbigt! Om det bara vore där så kanske det inte skulle vara så stort dilemma, men när man kliver upp på morronen och kollar sig i spegeln och undrar vem den där feta bruden i spegeln är för man e så svullen även i ansiktet då är det inte längre kul... :(
Sambon o jag har även varit på besök på BB och kollat läget, inte värsta lyxen direkt, men det känns bra! Känns otroligt skönt att vara hemma och nära familj och vänner! Dock är jag ju lite dålig på att höra av mig till vänner o släkt, men ni vet var vi finns, jag är otroligt slö av mig, men det hoppas jag ni har överseende med, och dessa första dagar har varit lite hektiska med en del att göra, nu blir det mindre och mindre, förutom mvc besök en gång i veckan och kanske lite shoppingturer för att komma ut lite!

Dags att fixa lunch till snickargubbarna, ärtsoppa eller blodpudding är frågan!

Inga kommentarer: