fredag 14 november 2008

Tröttsamt...

Asså nu är jag så trött på det här... Vet inte hur länge jag har gått o varit hängig på grund av nån förkylning. Nu har jag äntligen fått pencillin, som gör lite verkan så bihålorna börjar tömmas på snor, men resten av kroppen är helt slut!! Jag orkar inget, har fortfarande förkylning med lite ont i halsen (kan bero på att jag inte kan andas ordentligt på nätterna och andas med munnen) lock för öronen, stick i ögonen när det är ljust (vilket det ju oftast är här... ).

Känner mig som en äldre människa med alla mina piller på morronen, en slemlösande brustablett, en pencillin tablett, sen ett graviditetsvitaminpiller och järnpillret... På kvällen ytterligare pencillin tablett och en antihistamin tablett... förutom detta blir det några alvedon per dag... Om allt varit en hyfsat lätt graviditet so far... så får jag för allt nu, sista veckorna. Dels förkylningen, en infekterad hårsäck på intimit ställe (ser ju inte så bra där så man får ju besöka doktorn som kollar att det inte är nåt annat mystiskt, blir ju lite orolig i dom zonerna), hemorröjder, allmän värk i hela kroppen... näe... nu vill jag börja med att bli frisk så jag orkar nåt! Vi har ju inte så mycke tid kvar här nere innan vi åker norrut! Har tänkt börja packa så smått denna helg, i alla fall sånt man inte använder, som långfillingar och sånt!

Solen skiner ute och jag ligger här inne, känns för jäkligt! Jag får hoppas att jag får se nån sol i norr att denna sol inte är den enda på x antal månader!

Fröken Iris mår bra, hon växer och lever om men lite mindre nu än tidigare, har väl lite utrymmes problem kanske!

Näe dags att lägga sig till rätta i soffan o vila lite, innan dagens övningar börjar med städning! jiha! som alltid lika roligt att göra!

Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men snälla vännen, du har gått in i sista fasen av graviditeten – klart du inte orkar något! Det är nu du ska vila! Varför tror du det rekommenderas att ta ut en del f-penning i förväg? Jo för att vila. OK att du varit hängig för öron, bihålor och hals men den fysiska tröttheten kommer du att få dras med minst en månad till, tyvärr… Ledsen att komma med sådana tråkiga kommentarer men… Det är nu du ska börja köra med din omgivning!
Kram