fredag 7 november 2008

Nedrakning

Nu har nedrakningen verkligen kommit igang... Idag pa dagen om tva veckor gor jag min sista dag pa basen, ska bli skont, spannande och annorlunda! Det stora aventyret borjar narma sig med stormsteg...

Jag blir storre, tyngre o vackrare for var dag som gar... Magen vaxer, inga direkt krampor forutom att lilla froken dar inne ar valdigt aktiv. Hon ligger redan i ratt position sa jag far nagra rejala fotsparkar rakt i revbenen titt som tatt... Alla kontroller gar bra, for tillfallet gar jag bade har och hemma. Har for att dom gor ultraljud och sambon vill garna se att allt star ratt till innan vi lamnar och inte far nagra fler ultraljud. Kanner mig redo for forlossningen, sa redo man nu kan bli. Ska borja ova andning till veckan da jag far en traningsbok och dvd, vilket oxa kan inspirera sambon att vara med och gora sig redo. Kanner att skillnaden mellan oss ar att jag forsoker lasa allt jag kan komma over pa bade gott o ont, man far salla lite, men kanner anda att det ar bra att veta mer vad som hander och hur man reagerar, samt sjalvklart vilka smartlindringsmetoder som finns. Vi har redan kommit fram till att det ar skillnad pa att foda har, i hans hemland eller i Svedala. Jag ar inne pa att forsoka klara mig sa gott jag kan utan smartlindring (medicinering) och ska forsoka vara staende, pa huk eller vad det nu blir, kanns som mest naturligt. Han var helt fragande nar jag namnde att jag nog vill vara staende eller liknande, i hans huvud var det bara en position som fanns, den vanliga ryggliggandes i gyn stallning... Efter samtal med andra modrar sa verkar det vara sa att den stallningen rekommenderas har och i hans hemland, sa visst forstar jag att det verkar frammande. Sen vet man ju inte vad som hander i slutskedet, men onskemal kan man ju alltid ha.

Kanns verkligen spannande att tiden gar, jag vill lara kanna lill tosen nu... jag har en kansla av att hon kommer att komma tidigare an beraknat, men det vet man ju inte heller riktigt. Jag delas av tva motstridiga kanslor, att hon ska komma sa snart som mojligt sa kan hon vara med o fira sin forsta jul redan i ar! Men samtidigt far hon garna vanta till efter nyar sa hon inte behover vara sist jamt i skolan och sa... sa ja... det blir nar det blir! Hon ar sa valkommen sa nar hon val kommer! Allt ar bokat och bestallt, vantar pa att vagn med tillbehor och babyskydd ska anlanda, nagon gang under december! "Vavstugan" hos de blivande morforaldrarna haller pa att inta en annan form an den vi ar vana att se, till det battre! Sa nar vi landar har vi fullt upp med att fixa o dona, tapetsera, inreda med mera! Ska bli himla kul! Hennes rum har e klart, mer eller mindre, malat och lite mobler, saknas en matta och lite vaggdekorationer, som komma skall! Ska forsoka fa upp lite bilder har eller pa picasan inom kort!

Nackdelen med att froken ligger ratt ar att hon trycker pa urinblasan rejalt till o fran, sa nu blir det att springa! Hasta la vista!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Angående ställningar… Du kommer att känna vad som känns rätt och smärtlindring… jo du… så länge medvetandet och tanken är med i matchen kommer du att tänka att smärtlindring inte är någon dum idé men när kroppen vinner över tanken så går det av bara farten … Vi kommer och hejar på ;-
Kram

Anonym sa...

Jag tror som Lotta att det kommer att lösa sej självt med både smärtlindring och ställning. Det är liksom bara att följa med kroppen, och den är ju faktiskt gjord för detta, otroliga fenomen. Vilken spännande upplevelse ni har framför er,lite avundsjuk blir jag. massor av lycka till kramar, följer erat äventyr med spänning. Kramar/7 Ullis