torsdag 26 juni 2008

Sommar o soliga dagar...

Hej alla underbara lasare! Jag vet jag har varit borta ett tag, helt o hallet medvetet... =)
Som ni alla vet, har det ju varit midsommar, en helt underbar sadan! Eftersom sambon och jag overraskade mor o far plus lite slaktingar!!! Varav anledningen till att jag skrivit lite daligt pa sistone, ville ju inte riskera att forsaga mig! Sa for lite mer an en vecka sen tog vi flyget upp till Skavsta, bussen till Stockholm och stanna tva natter hos kusin M som var fullmedveten om sekretesen runt vart anlandande! En dag i huvudstan med lang promenad in till stan, lunch med vannen P och hennes lilla tjej, som inte ar sa liten langre, for att sedan strosa runt igen och kolla inredning samt barnsaker, ja... det ar sant... igen, och denna gangen har de kritiska 12 veckorna redan gatt forbi!! Vecka 14 inleds idag sa beraknad ankomst ar annandag jul! kul jul... Efter lite fika pa en uteterass i regnet skyndade vi oss hem for att nagra timmar senare aka tillbaka in till stan och kaka midda me goa glada vanner!! En kanon kvall men tyvarr lite for lite prat med vissa, uppdelade pa 2 bord, men himla trevligt var det i alla fall!! Onsdan packades det om och in i kusins lilla Fingal for fard norrut!! Ett stopp for korv i Mankarbo, sambon ar fanatiskt glad i korv, sen noggrann planering av hur overraskandet av far skulle ga till!!

Alla ni som varit hos mina foraldrar vet att dom har en ganska lang uppfart fran vagen till huset, och precis innan uppfarten en parkering for batgasterna. Sa ett snabbt hopp ur bilen vid parkeringen, kusin fortsatte upp till huset och forsokte underhalla far medans vi skulle smita over garden och komma ner pa baksidan av huset. Lattare sagt an gjort, kusin forsokte och forsokte fa in honom i huset, men han stod kvar pa garden, gar inte ens in pa farstukvisten... sa sambon o jag stod o tryckte under en gran tills vi sag honom forsvinna in lite. Under fnitter och skratt sprang vi runt huset och lugnade ner oss, gick sakta ner for trappen och sa, hej hej pappa!! Glad midsommar!!! hihi
Det blev en valdigt lyckad overraskning!! Han stod som en fan och visste inte vad han skulle saga!! "Men, men... ni hade ju sa mycket jobb... och eventet som ni har pa lordag da??"
Jag hade tidigare berattat att tyvarr vi skulle inte ha mojlighet att komma hem till midsommar, eftersom sambon hade mycket jobb och vi hade precis fatt ett event pa basen pa midsommardan! allt bullshit... men man far ju dra en liten vit logn i bland! ;) Efter att ha hamtat sig fran forsta chocken fick vi i alla fall lite fika, borjade plocka ordning sa vi skulle ha nan stans att sova etc. Mor jobbade fortfarande. Far ville naturligtvis att jag skulle ringa henne, men nae da... jag mejlade i stallet och latsades att jag var i valencia... hihi Nar det var dags att aka o hamta mor fran jobbet, var det dags for overraskningsplanering igen!! Hur ska vi nu gora for att overraska henne?? Pappa parkerade nara huset mittemot dar mor skulle komma ut, runt hornet fanns en cykelparkering som vi "gomde" oss pa i vantan pa att mor skulle komma. Vi fick sta dar ett bra tag, sa de som passerade och hamtade sina cyklar funderade nog vilka vi va och vad vi gjorde dar bland alla cyklar. En bildorr slar igen, motor satts igang, dags att ga forbi och se om hon ser oss!! Tva sekunder tittade hon pa mig innan hon kande igen mig och formligen flyger ur bilen for att krama om oss! Tyvarr hade hon da redan upptackt min handvaska, som jag saa noga hade lagt i bagagen for att hon inte skulle se den i baksatet, men hon hade shoppat och oppnar bagagen innan far hinner reagera. Men den enda kommentaren hade varit: "vad gor Karins vaska i bagagen?? O har dom skickat en san dar till dig?!?!" (gps)...

Valdigt lyckade overraskningar, o det var inte slut pa onsdan, pa fredan fortsatte dom vid midsommarfirandet! Overraskade slaktingar, men dom blev inte lika tagna som foraldrarna. Foraldrarna gick som i en dimma i nagra timmar innan dom riktigt hade fattat att vi verkligen var dar. Sa nar dom hade hamtat sig och middan var uppaten, fick dom sin andra overraskning for dagen, att dom skulle bli morforaldrar.

Dagarna har gatt sa otroligt fort, vi har tagit det lugnt, haft langvaga besok av underbara vanner som akt anda fran huvudstaden for att hinna traffa oss!!! Slakt som kommit forbi och umgatts, ja det har varit kanondagar. Hade garna varit hemma langre, men jobbet kallar...

Jag har inte varit hemma pa tva somrar och jag hade verkligen totalt glomt bort hur ljust det ar pa kvallar och natter!!! Helt underbart!! Man har sa langa dagar for att gora saker, man glommer latt bort hur sent det egentligen ar nar man har trevligt! Det var bra att sambon kunde folja med, jag har haft min biljett sen i borjan av maj, men sambon kopte sin pa lordan innan vi akte (akte mandag). Han fick en helt annan bild av Sverige, vi har ju mest varit dar host och vinter, men nu blev han faktiskt helt overfortjust!! Kanske kan ga att bearbeta honom att flytta hem, inom en inte allt for avlagsen framtid, det vore ju helt kanon!! Han sjalv har foreslagit att vi i var ska aka hem till Sverige under 1-2 manader med den lille sa det ar ju en bra borjan, dock gillar inte jag manaderna han har foreslagit men det kan diskuteras langre fram (februari-mars, valdigt roliga manader... not).

Nu sa ar man tillbaka i vardan, ett jobb som kraver noll av en, det ar varmt... ingen fleece troja har inte, ac'n fick aka pa i gar kvall sa man kunde somna atminstone... och det klibbas och svettas pa en gang, skonast e o vara inne tyvarr... tom ovanpa fingrarna svettas jag!! verkligen kul och frascht.

Ikvall blir det ut o kopa blomkruka och jord, sambon har fatt en hallonplanta med sig fran far som ska sattas, far se om han lyckas ta hand om den och fa nagra hallon... sen blir det nog stadning av bada balkongerna, samt inne... otroligt vad damm det samlas pa nolltid. En grovstad behovs, sen kommer vannerna C och D med kids pa mandag for 2 veckors semester!! Sa en boll ska oxa inhandlas sa K kan vara ute o spela fotboll med sambon! ;)

Nae, nu kanske man ska gora lite nytta... har noll lust men sa ar det val nar det ar sommar! Vill skicka ett underbart stort tack till alla vanner och slakt som tagit sig tid att traffa oss! Vi har haft en underbar tid och hade garna stannat lite till, men vi far se det som att nasta ar kommer vi sakert att stanna langre och fler ganger! Sa tills vi hors igen! Ha en trevlig sommardag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort grattis!! Hoppas du får vara pigg och kry alla nio månaderna! Ser fram emot rapporter om mvc-besök i spanien o liknande.

Kom på att jag ännu inte skickat foton på vårt nytillskott! Skall åtgärdas! Kram Linda