torsdag 4 december 2008

Jag ser det snöar...

Snön är tillbaka! Dock väldigt blött sådan så vi får väl se hur länge den stannar...
Jag går här fortfarande som en strandad val mest hela tiden. Var till mvc igår och allt ser bra ut, blodtrycket och svullnaden har gått ner lite, dock när vi åkte därifrån var det som om händerna kände att nu får jag svälla igen... hahaha...

Sambon börjar bli nervös inför den stora dagen och söker svar på frågor, men mina svar hjälper inte som läst på lite mer än han, utan han söker svar från sina landsmän och där gör man saker på annat vis och man har andra rekommendationer än här, vilket leder till lite konfrontationer till och från... men som mvc sa igår, det är ju bra att han frågar...

Väskan har börjat packats, vet dock inte riktigt vad vi ska ta med och hur mycket, men men det löser sig. Tvättar det sista så lilla fröken har allt hon behöver. Hon lever fortfarande om en hel del, så jag tror inte att hon känner för att titta fram än på ett tag men vi får väl se.

Jag har kommit fram till att vi lever i ett blomsterland här i byn, far har dille på blommor... jag har just räknat att han har 29 st orkidéer i olika form och storlek bara på övervåningen, 33 st kaktusar i olika storlekar och former, för att sen inte glömma alla andra vanliga blommor som fyller fönsterbrädor och alla tomma ytor i huset!! Vattna bara orkidéerna tar ju en hel fm, att vattna alla... vågar jag inte ens gissa på hur lång tid det tar.

Så välkommen till blomsterlandet i snön! ;)

Inga kommentarer: