torsdag 14 augusti 2008

Stor tjej!

Idag har vi varit pa koll igen, lika trevligt och intressant som alltid! Denna gang fick vi en annan lakare da var normala ar pa semester, denna var lika bra och trevlig som vanliga, men vi vill tillbaka till ursprungliga doktorn till nasta koll.

Tjejen rorde pa sig och var snall, allt stod ratt till hon vaxer och blir storre, troligen en lang tjej, nu ar hon runt 22-23 cm och lakaren gissade pa att hon skulle bli runt 52-53 cm i slutandan!! Vi fick en profil bild pa hennes ansikte och en 3d bild, dessa laggs upp har ikvall da jag inte kan beskara bilderna pa jobbet... Himla spannande att se! Tyvarr var inte hela ultraljudet i 3d, och det syns lite suddigt, man far ha lite fantasi och koncentera sig nar man kollar pa bilden! Hon var lite for liten annu for att 3d skulle ses perfekt! Men det gjordes med en stillbild fran vanliga ultraljudet sa vid nasta besok ska vi se om hon kanske vill visa sig mer! Och ja det ar med sakerhet en liten tjej. En storfotad liten tjej, efter pappa, som ligger lite over det normala i fotlangd (4.1 cm), benen var mellan 6-7 cm langa, dalig proportion dar... hihi... men det blir nog bra till slut! Hon vager ca 430 g vilket var helt normalt, det var bara jag som fick lite banningar om att jag maste tanka pa vad jag ater, o inte ga upp sa mycke i vikt... mellan forsta tva besoken hade jag varit duktig och bara gatt upp 200 g, mellan andra och tredje (en gang per manad) 3,3 kg och denna gang 2,5 kg... sa jag vet inte riktigt ja, har ingen lust o ata light produkter, det gor jag aldrig annars heller, godis helt borta, knappt nat fikabrod alls, nan glass da och da, men sen mat och i o f sig mackor som mellanmal, for yoghurt racker inte och jag far ont i magen (lakosintolerant o i det har landet har dom en laktosfri yoghurt som ar sockrad...) sa jag tror jag maste rora mig mer, det ar orsaken. Ta for vana att ga ut o ga pa kvallarna nar solen gar ner, en timme eller sa, och simma i poolen sa mycke jag kan. Sen nar hosten kommer, kommer jag att ga till jobbet fram o tillbaka igen, nu ar det alldeles for varmt for att jag ska orka, svettas ju bara av att ga upp for 3 trappor, an mindre ga en 30-40 min i 40 graders soldass... nae tack... da far jag val kampa mer nar tjejen e fodd...

Fotot kommer senare pa var lilla tjej!

Inga kommentarer: